Nathalie

Nathalie foto

Nathalie

Twee keer per week geef ik een yinyogaklas.
Hier op deze prachtige locatie op de vrijdagochtend voor de Ladies en op
maandagochtend uitsluitend voor Men in de studio van ANNA yoga.
Beide in het Spijkerkwartier, de wijk waar ik ook mijn andere werkzaamheden
als personen – en familierechtadvocaat(mediator)  beoefen en waar ik met
veel plezier woon.
Yin yoga is voor mij “thuiskomen”. En dat hele simpele maar heerlijke gevoel
breng ik graag aan anderen over. Thuiskomen in je lichaam en in je geest. Ik
gun het iedereen.

Wat is YIN?
Waar je bij de meeste sporten je spieren aan- en ontspant gaat het er bij YIN om dat je zoveel mogelijk spieren loslaat. Je richt je op het bindweefsel (zie BINDWEEFSEL) en de gewrichten in het gebied waar je de rek voelt. Het bindweefsel en de gewrichten zijn yin, omdat ze stijf en niet elastisch zijn. De spieren zijn yang: elastisch en zacht. YIN is een meer meditatieve vorm. De houdingen zijn passief maar ook actief omdat ze tussen de 2 tot 5 minuten worden aangehouden. O ja, en YIN bestaat al een paar duizend jaar….

Voor WIE?
Voor iemand die van nature beweeglijk en vurig is, is YIN een uitdaging! Voor hen is 2x per week YIN echt afdoende. YIN is zeer geschikt voor (top)sporters om flexibel te blijven en te werken aan een betere focus. Voor de wat meer onverstoorbare types is YIN dagelijks te beoefenen. Ook voor mannen is YIN heel geschikt, in de eredivisie voetbal worden al teams met YIN getraind om de lijven soepel en flexibel te houden.

ZWANGER?
Aan te raden is om in de eerste 2 tot 3 maanden van de zwangerschap NIET aan YIN te doen. Het bindweefsel is dan erg zacht als gevolg van de hormonale veranderingen. Daarna kan het prima!

Het EFFECT van YIN:
Het effect van YIN is een flexibeler, beweeglijker en uiteindelijk sterker fysiek, mentaal en energetisch lichaam. YIN is zeer geschikt om je lichaam soepel en gezond te houden en eventuele blokkades op te heffen. YIN is super bij lichamelijke klachten als bv. tennisarm, muisarm, pijnlijke knieën, onderrugpijn maar ook bij scoliose. Veel fysiotherapeuten verwijzen door naar YIN. YIN houdt je lichaam jong en vitaliseert, door het aannemen van de houdingen voor een bepaalde tijd stagneert de energie(chi) en wordt in het bindweefsel bijeengebracht. Bij het opheffen van de houding komt dat vrij en stroomt dan heviger door het lichaam. YIN is dé manier om bindweefsel en gewrichten te herstellen en versterken. Bij beoefening van 1x per week is er na een maand al resultaat geboekt!

EN VOORAL, YIN IS HEERLIJK: Wat wordt er het meest na een les geroepen? “Heerlijk”, “lekker”, “net een massage” en “ik voel me goed!”